5 هزار ظرفیت برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فراهم شد ، پذیرش افراد آسیب دیده منع پذیرشی در مراکز شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ آپ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی گفت: شهرداری تهران تمامی افراد منع پذیرشی اعم از زخم باز، بیماران اعصاب و روان، معلولان، افراد بالای 65 سال یا کمتر از 18 سال، مبتلایان به بیماری های ایدز، هپاتیت و غیره را در مراکز یاورشهر خود پذیرفته و در حال نگهداری و درمان آن هاست.

5 هزار ظرفیت برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فراهم شد ، پذیرش افراد آسیب دیده منع پذیرشی در مراکز شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ آپ، دکتر احمد احمدی صدر در این باره بیان نمود: از ابتدای دوره تازه مدیریت شهری با حجم بالایی از معتادان متجاهر در سطح شهر تهران روبرو بودیم که به اذعان دستگاه های مسئول و متولی، نسبت به پنج سال گذشته رشد بیش از 200 درصد داشته اند که تنها راه برون رفت از این معضل، ورود جدی و جهادی برای انجام کارهای بر زمین مانده از قبل بود.

او با طرح این سوال که چرا معتادین متجاهر از قبل جمع آوری نشده اند؟ شرح داد: پاسخ مدیران قبلی به این سوال این بود که ظرفیت کافی برای پذیرش معتادان نداریم. به همین دلیل 14 دستگاه متولی مکلف شدند که 9هزار ظرفیت تازه مورد نیاز را ایجاد کنند که شهرداری تهران به منظور کمک هرچه بیشتر و باز شدن گره ها، مسئولیت ایجاد بیش از 50درصد ظرفیت مورد نیاز مرکز را برعهده گرفت.

احمدی صدر با تأکید بر اینکه شهرداری تهران تا به امروز بیش از 5 هزار ظرفیت برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی مرکز فراهم کرده است، بیان نمود: قرار است سایر نهادهای متولی این حوزه نیز سهم کمتر از 50درصد دیگر را تأمین کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با یادآوری اینکه نگاه شهرداری تهران به مسئله ساماندهی معتادان نسبت به سایر نگاه ها تفاوت جدی دارد، گفت: ما معتقدیم این عزیزان با وجود آنکه با شرایط بد جسمانی، روحی و روانی درگیرند، اما همچون اعضای خانواده ما هستند. در واقع پدران، مادران و بچه ها این سرزمین هستند. پس همه در قبال آنها مسئولیت داریم.

احمدی صدر خاطر نشان کرد: باید همگی برای حل مسائل این قشر تلاش کنیم و این موضوع مهم مورد غفلت قرار نگیرد. به همین منظور نیز سخت ترین قسمت و حلقه مفقوده ماجرای معتادان متجاهر را با جان و دل پذیرفته ایم. زیرا افتخار ما این است که این وظیفه خطیر را یک نوع جهاد بدانیم و تمام و کمال پای آن بایستیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "5 هزار ظرفیت برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فراهم شد ، پذیرش افراد آسیب دیده منع پذیرشی در مراکز شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 هزار ظرفیت برای ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فراهم شد ، پذیرش افراد آسیب دیده منع پذیرشی در مراکز شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید