دومین مدال تاریخ ژیمناستیک در انتظار پیگیری وزارت ورزش و فدراسیون

به گزارش وبلاگ آپ، ملی پوش ژیمناستیک کشورمان ابراز امیدواری کرد که با دوپینگ ورزشکار قزاقستان در سال 2015، بتواند مدال برنز رقابت های قهرمانی آسیا را به خود اختصاص بدهد.

دومین مدال تاریخ ژیمناستیک در انتظار پیگیری وزارت ورزش و فدراسیون

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ آپ، صبح امروز خبری در ژیمناستیک منتشر شد که خوشحالی اهالی این رشته را به دنبال داشت. طبق خبری که در سایت فدراسیون جهانی منعکس شده، دوپینگ ورزشکار قزاقستان در رقابت های جهانی 2015 در وارنای بلغارستان تایید شده و این ژیمناستیک هم اکنون دوران محرومیت خود را دنبال می نماید.

دوپینگ این ورزشکار از آن جهت برای ایران مهم است که وی سه ماه پس از آن و در مسابقات قهرمانی آسیا بالاتر از هادی خناری نژاد به مدال برنز دست یافت و حالا این مدال باید از آن ژیمناست کشورمان گردد.

خناری نژاد در این باره به وبلاگ آپ گفت: با استعلامی که از فدراسیون پزشکی ورزشی گرفتیم، طبق قوانینی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ هر مدالی که یک ورزشکار دوپینگی از زمان ارتکاب به این عمل کسب کند، باید از او پس گرفته گردد. رقابت های قهرمانی آسیا نیز سه ماه پس از مسابقات جهانی وارنا در هیروشیمای ژاپن برگزار گردید. در واقع او مدال آسیایی اش را پس از ارتکاب به دوپینگ گرفت و این مدال از او پس گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: هفته گذشته و در حاشیه برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، موضوع را به زهرا اینچه درگاهی، رئیس جدید فدراسیون در میان گذاشتم و او نیز قول داد پیگیری کند. درست است که فدراسیون در حال تغییر و تحول است، اما به من گفتند که خیلی زود موضوع را پیگیری می نمایند.

ملی پوش ژیمناستیک کشورمان مطرح کرد: به لحاظ قانونی این مدال گرفته و باید به من که چهارم شده بودم، برسد، اما احتیاج مبرمی به پیگیری های وزارت ورزش و همچنین فدراسیون داریم تا به حق واقعی ام برسم.

به گزارش وبلاگ آپ، در رقابت های ژیمناستیک قهرمانی آسیا در سال 2015 عبدالله جامعی با کسب مدال برنز، اولین مدال تاریخ ایران در این رقابت ها را کسب کرد و حالا خناری نژاد نیز می تواند به این لیست مدال آوران بپیوندد.

منبع: تسنیم

به "دومین مدال تاریخ ژیمناستیک در انتظار پیگیری وزارت ورزش و فدراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین مدال تاریخ ژیمناستیک در انتظار پیگیری وزارت ورزش و فدراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید