سریال خانه اژد ها House of the Dragon: آیا دنیایی به پیچیدگی و عمق سریال گیم آو ترونز خلق خواهد شد؟

به گزارش وبلاگ آپ، آیا سریال خانه اژد ها House of the Dragon سریالی در حد مقدار گیم آو ترونز از آب درخواهد آمد، یا صرفا تقلیدی سطحی از عناصر محبوب آن سریال خواهد شد؟ شاید هم همان نسبتی بریکینگ بد و بتر کال ساول را ببینیم و سریال فرعی خودش حرف های زیادی برای گفتن پیدا کند؟

سریال خانه اژد ها House of the Dragon: آیا دنیایی به پیچیدگی و عمق سریال گیم آو ترونز خلق خواهد شد؟

زمانی که گیم آو ترونز را آغاز کردم و قسمت یک این سریال را دیدم مسلما نمی توانستم در خصوص کلیت شاهکاری که در فصل ها و اپیزودهای متعدد پیش رو شاهدش خواهم بود، اظهار نظر کنم. بعد تماشا قسمت یک این سریال، در نظر من فقط یک سریال تاریخی خوب دیگر بود. اما بعد از آن می دانیم که چه شد و سریال چقدر سرگرممان کرد. تازه در زمان پخش فصل های ابتدایی این سریال، هنوز شبکه های اجتماعی مثل الان داغ نبودند، وگرنه میم های اینترنتی و اظهار نظرها در خصوص آن بسیار بیشتر می شد.

از صبح امروز قسمت اول سریال خانه اژد ها House of the Dragon درز کرد و ما توانستیم 24 ساعت زودتر، قسمت نخست این سریال را ببنیم.

داستان این سریال همان طور که در مقدمه آن گفته می گردد 172 سال قبل از مرگ ایریس -پادشاه دیوانه - و تولد دنریس تارگرین رخ می دهد.

ما می بینیم که یکی از پادشاهان تارگرین به نام وسیریس تارگرین که بیماری ای دارد، دغدغه معرفی جانشین پیدا نموده و در آرزوی این است که فرزند بعدی در راهش یک نوزاد پسر باشد …

طبق گزارش ها، House of the Dragon برای هر قسمت تقریباً 17 میلیون پوند هزینه برداشته است . این سریال بر اساس بخش هایی از کتاب پرفروش آتش و خون Fire and Blood نویسنده جورج آر. آر. مارتین در سال 2018 ساخته شده.

در قسمت اول میلی آلکاک نقش شاهدخت رینیرا را بازی می نماید و امیلی کری در نقش آلیسنت هایتاور.

گرچه همه چیز سرگرم نماینده و محرک به نظر می رسد و از نظر بصری فاخر است اما یک چیزهایی هم به ما نهیب می زند که شاید همه چیز خوب پیش نرود.

یکی از نگرانی ها این است که شاید شخصیت ها بیش از حد قابل پیشبینی و سیاه و سفید باشند. مثلا ما در همان قسمت اول متوجه شدیم که احتمالا بدمن داستان چه کسی است و یک تم زمینه ای را هم فوری درک کردیم که احتمالا مطابق به مد روزگار هم است: توانمندی زنان، اما این بار در یک دنیای تخیلی باستانی!

سریال ضمناً تعداد قابل توجهی اژدها دارد. آن هم اژدهاهای باستانی تر و قدرتمند تر. هر چند دیگر اینگونه CGIها دیگر این روزها کسی را شگفت زده نمی نمایند.

اندازه خشونت قسمت اول هم کم نیست و به نظر می رسد همان روال سریال گات در سریال خانه اژدها ادامه داشته باشد. در قسمت اول شما تعدادی قابل توجهی صحنه های متلاشی شدن سر و حتی یک گاری پر از جسد خواهید دید!

منتقدها گفته اند که ضرب آهنگ سه قسمت اول سریال نسبتا تند خواهد بود و ظاهرا بعد از آن است که داستان به مرحله تثبیت و پررنگ کردن شخصیت ها خواهد رسید. منقدها ظاهرا 6 قسمت از 10 قسمت فصل اول سریال را دیده اند.

طبق گزارش هالیوود ریپورتر، خانه اژد ها در اصل داستان رینیرا (همان شاهدخت سریال) و آلیسنت است که وارد راستا های قدرت در دنیایی مردانه می شوند.

اما اگر دلتان برای یکی ظاهرا بدمن به سبک گات تنگ شده باید توجه شما را به ستاره سابق سریال Doctor Who یعنی مت اسمیت جلب که نقش شاهزاده دیمون تارگرین را بازی می نماید.

هنوز نمی دانیم آیا مانند گات سرزمین های متعدد هفت پادشاهی را خواهیم دید یا بیشتر وقت ما در Kings Landing صرف خواهد شد و همه اش تارگرین های بلوند را باید نظاره کنیم!

در همان قسمت نسخت باز هشدار زمستان خواهد آمد داده می گردد. اما این بار دیگر ما دقیق در خصوص ماهیت و سرنوشت آن می دانیم و می دانیم که خبری از زمستان در این سریال نخواهد بود و آغاز آن موقع دیگری است!

صحنه های نبرد در قسمت اول که نمی خواهم با جزئیات در خصوصشان صحبت کنم، کیفیت خوبی داشتند، اما از نظر باورپذیری و به هیجان آوردن به پای گات نمی رسیدند.

ضمناً ما هنوز نمی دانیم که آیا لردهای توطئه گری به غنای لردهای گات را خواهیم دید یا خیر. مثلا چه کسی می تواند جانشین پیتر بیلیش گردد؟! شاید استیو توسن در خانه اژد ها که نقش لرد کورلیس ولاریون، با نام مستعار مار دریایی را بازی می نماید، یک لرد قابل توجه گردد.

کسانی که سریال The Crown را دیده اند می گویند که بازی اسمیت در سریال خانه اژدها آنها را مرتب یاد شاهزاده فیلیپ می اندازد. بعضی هم می گویند که شخصیت دیمون، شخصیت بالغی نیست و امید ندارند که شخصیت منفی کاملی از او بیرون بیاید. (البته شاید هم شخصیتی خاکستری از او بیرون بیاید و فقط در قسمت اول ما چنین تصوری از او پیدا می کنیم!)

سوالی که بعد تماشا قسمت اول در فکر شکل می گیرد این است که آیا رینیرا یک دنریس دیگر از نظر شخصیتی خواهد بود و اگر نه، چه تفاوت هایی با او خواهد داشت.

منبع: یک پزشک

به "سریال خانه اژد ها House of the Dragon: آیا دنیایی به پیچیدگی و عمق سریال گیم آو ترونز خلق خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال خانه اژد ها House of the Dragon: آیا دنیایی به پیچیدگی و عمق سریال گیم آو ترونز خلق خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید