طراحی داخلی با ایده تازه بیوفلیک

به گزارش وبلاگ آپ، امروزه طراحی دکوراسیون داخلی به سبک بیوفیلیک بسیار ترند شده است ولی هنوز در خانه های ما رواج پیدا نکرده اما به زودی اهمیت آن آشکارمی گردد.اگر به تاریخ نگاه کنیم بشر همواره در تماس نزدیک با طبیعت بوده است .امروزه اکثریت جمعیت دنیا در کلان شهرها زندگی می نمایند اما این به آن معنی نیست که از طبیعت فاصله بگیریم وآن را فراموش کنیم.در این مقاله شرکت معماری خبرنگاران میخواهد شما را بیشتر با طراحی بیوفیلیک آشنا کند تا از آن در طراحی داخلی منازل خود بهره ببرید.

طراحی داخلی با ایده تازه بیوفلیک

طراحی داخلی بیوفیلیک در منطقه ها شهری ، فضاهای کاری و خانه ها به شکلی است که می تواند سلامتی و رفاه ما را بهبود ببخشد و به نفع سیاره ما باشد.

تحقیفات نشان داده است ایجاد کردن چشم اندازهای طبیعی در طراحی بیوفیلیک به کاهش استرس و بهبود خلق و خو یاری فراوانی می نماید.طراحی بیوفیلیک برجنبه مادی طبیعت تمرکز دارد و سعی در معرفی بافت ها، الگوها و جنبه های حسی آن ها دارند.

ویژگی های اصلی طراحی داخلی بیوفلیک

با استفاده از فضای سبز و گیاهان بازسازی منزل خود را به سبک طراحی بیو فیلیک انجام دهید.

ایجاد کردن تعامل با طبیعت به وسیله حواس دیگر مانند صدا ، لمس و بو بسیار جالب است.زیرا حواس دیگر(به جز تماشا) اغلب در طراحی داخلی کم ارزشتر تلقی می شوند.

برای ایجاد حس لمس در بازسازی ساختمان از انواع مواد طبیعی قابل لمس مانند گیاهان ، چوب ، سنگ و... بهره ببرید و برای ایجاد صداها از صداهای طبیعی یا ضبط شده یاری بگیرید.

آب یک عنصر قدرتمند و مهم در طراحی بیوفیلیک است زیرا همزمان بر حس های مختلف تاثیر می گذارد. آب در حال حرکت مانند آب آبشار یا چشمه به آن علت که می توان دید ، شنید و لمس کرد بسیار مناسب است. اما حرکت آن نباید به گونه ای باشد که خشن به نظر رسد زیرا این امر ممکن است باعث احساس نارحتی افراد گردد. اگر به آب طبیعی دسترسی ندارید از آبنما دیواری بهره ببرید فقط برای جلو گیری از هدر رفتن آب ، ازسیستم چرخش مداوم آب بهره بگیرید.

انسان ها به طور طبیعی به اکتشاف جذب می شوند.طراحی بیوفیلیک ، فضاهای باز را به منطقه های تبدیل می نماید تا ما را به چالش بکشند. درست همان طور که در طبیعت اتفاق می افتد. طراحی بیوفیلیک با پنهان کردن بعضی منطقه ها در یک فضا این حس را برای ما تداعی می نماید ، در حالی که در طراحی جهت پیشرو افراد از خطوط (عمدتا خمیده) ، نور ، بوها و صداها برای هدایت استفاده می نماید تا افراد با استفاده از این هدایت ها ، جهت خود را کشف نمایند.

ازدیگر حس هایی که طراحی بیوفیلیک در طراحی داخلی ایجاد می نماید حس ترس و خطر است.با تحریک حس خطر پذیری انسان ، فضا را برای او مجذوب کننده تر خواهید کرد اما این حس را به صورتی به کار ببرید که برای او تحدید آمیز نباشد.

به طور مثال اجرای استخرهای اینفینیتی به معنی استخر های بی نهایت بسیار مناسب ایجاد این حس هستند.این استخرها با نام های دیگر مانند استخر بدون لبه ، استخر لبه منفی ، لبه صفر و یا لبه ناپدید شده هم شناخته می شوند که از یک سمت به وسیله یک صفحه شیشه ای از فضاهای اطراف جدا شده است. این مرز شیشه ای طوری طراحی شده است که گویی استخر هیچ مرزی ندارد.

بعلاوه ایجاد کف های شیشه ای یا پنجره های تمام قد با پروفیل های بسیار نازک می توانند انتخاب مناسبی باشند .

همه این ها باعث می شوند که ما احساس سقوط کنیم اما عملا ایمن هستند.

در صورت احتیاج به ایجاد جداسازی استفاده از پارتیشن های شیشه ای ایده خوبی است زیرا باعث می گردد مقدار تابش نور طبیعی در فضا به حداکثر برسد.

بعلاوه برای تقسیم اتاق ها استفاده از قفسه کتاب گزینه مناسبی است زیرا اتاق ها را بدون مسدود کردن چشم انداز تقسیم می نماید.

منبع: هیرادانا

به "طراحی داخلی با ایده تازه بیوفلیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی با ایده تازه بیوفلیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید