طرز تهیه لازانیا با مرغ

به گزارش وبلاگ آپ، لازانیا جز غذاهای بسیار محبوب در ایران و سراسر دنیا است. اصالت این غذا به ایتالیا بر می شود. لازانیا با مرغ نوع دیگری از لازانیاست که برای کسانی که به گوشت قرمز علاقه ای ندارند و یا برای آن ها مضر است، گزینه مناسبی خواهد بود. طرز تهیه لازانیا با مرغ شباهت زیادی با لازانیای گوشت دارد. در ادامۀ این مطلب طرز تهیه لازانیا با مرغ برای آموزش داده ایم. پس اگر اولین بار است که قصد دارید این غذای مجذوب کننده را تهیه کنید، این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

طرز تهیه لازانیا با مرغ

دستور پخت لازانیا با مرغ

لازانیا جز آن دسته غذاهایی است که بین بچه ها و بزرگسالان به یک اندازه محبوب و پرطرفدار است. این غذا اگر با مواد اولیه تازه و با کیفیت نیز تهیه گردد، ارزش غذایی بالایی دارد. در ادامه مواد اولیه برای طرز تهیه لازانیا با مرغ مناسب 4 نفر آورده شده است. بنابراین اگر قصد دارید آن را برای افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، میزان مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا با مرغ

  • سینه مرغ 2 عدد
  • پیاز بزرگ 1 عدد
  • پنیر پیتزا 500 گرم
  • لازانیا 1 بسته
  • آرد سه قاشق عذاخوری
  • شیر 2 پیمانه
  • پنیر گودا ورقه ای 1 بسته
  • ذرت (دلخواه)
  • فلفل دلمه ای به میزان لازم
  • هویج (دلخواه)
  • قارچ 350 گرم
  • سس فرانسوی به میزان لازم
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

مراحل طرز تهیه لازانیا با مرغ

طرز تهیه لازانیا با مرغ همانطور که گفته شد به لازانیای گوشت شباهت زیادی دارد. در ادامه آموزش درست کردن لازانیا با مرغ را مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

تفت دادن پیاز

در دستور پخت لازانیا با مرغ ابتدا باید پیاز را به شکل خلالی خرد کنید و سپس به همراه کمی روغن تفت دهید. در همین مرحله به آن ادویه های لازم از جمله نمک و زردچوبه را بیفزایید. پس از آنکه پیاز طلایی شد مرغ را اضافه کنید.

افزودن مرغ

در ادامه باید مرغ ها را به شکل مکعبی برش بزنید و به همراه پیازها تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. بعلاوه می توانید از مرغ های ریش ریش شده برای لازانیا با مرغ بهره ببرید. برای این کار باید از قبل مرغ را آبپز کنید و سپس مرغ را ریش ریش نموده و به مواد لازانیا بیفزایید.

اضافه کردن فلفل دلمه ای و قارچ

در مرحلۀ بعدی فلفل دلمه ای را نگینی و قارچ ها را به به حالت ورقه ای برش بزنید. زمانی که مرغ پخته شد، می توانید این مواد را به مایه لازانیا اضافه کنید و اجازه دهید همۀ ترکیب با هم بپزد. هنگامی که آب قارچ گرفته و از حالت خامی نیز خارج شد، به اندازۀ لازم رب گوجه فرنگی را با آب مخلوط کنید و روی مواد بریزید. حال اجازه دهید همۀ مواد با هم به همراه رب گوجه فرنگی پخته گردد.

طرز تهیه سس بشامل لازانیا

درست کردن سس بشامل یه همان سس سفید یکی از مهم ترین بخش های طرز لازانیا با مرغ محسوب می گردد. برای درست کردن این سس ابتدا باید آرد را درون تابه قرار دهید و تفت بدهید تا زمانی که بوی خامی آرد گرفته گردد. سپس به آن کره بیفزایید و خوب هم بزنید. در آخر کم کم شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که سس غلیظ گردد.

آماده سازی لازانیا با مرغ

پس از آماده کردن مواد لازانیا باید آماده سازی لایه های آن را انجام دهید. ابتدا ورقه های لازانیا را در آب جوش قرار دهید تا کمی پخته گردد. گفتنی است که برای آن که ورقه ها به هم نچسبند بهتر است درون آب میزان کمی روغن بریزید. نمک نیز به آب اضافه کنید تا به اصطلاح به خورد لازانیا برود. برای این کار حدود 5 الی 10 دقیقه زمان ضروری است. سپس درون ظرفی که قصد دارید لازانیا را تهیه کنید کمی سس بشامل بریزید. در ادامه به اندازۀ ظرف، ورقه لازانیا درون آن قرار دهید و مایه لازانیا، پنیر پیتزا و پنیر گودا را روی آن بریزید. سپس باید ورقه ای دیگر روی مواد قرار دهید. این کار را تا زمانی که ظرف جا دارد و مایه لازانیا موجود داشتید انجام دهید.

گفتنی است که در هر لایه می توانید روی ورقه ها نیز کمی سس بشامل بریزید. در خاتمه نیز بر روی لایۀ آخر تنها سس بشامل و میزان قابل توجهی پنیر پیتزا ریخته و ظرف را درون فر قرار دهید. توجه داشته باشید که فر را باید روی 180 درجۀ سانتی گراد تنظیم کنید. زمان لازم برای پختن لازانیا نیز حدود 30 دقیقه است. زمانی که پنیر روی لازانیا آب شد و کمی حالت برشته به خود گرفت لازانیا آماده است.

نکاتی در خصوص طرز تهیه لازانیا با مرغ

  1. برای درست کردن لازانیا مرغ می توانید از مرغ ریش ریش شده و یا تکه های پختۀ مرغ بهره ببرید. بعلاوه می توانید سبزیجات دیگری از جمله هویج و ذرت نیز به مایۀ آن اضافه کنید.
  2. اضافه کردن رب گوجه فرنگی در مایه لازانیا با مرغ احتیاری است. بنابراین می توانید آن را حذف کنید. اگرچه رب گوجه فرنگی در طعم و مزه و بعلاوه ظاهر غذا تاثیر زیادی دارد.
  3. اگر به فر دسترس نداشتید، می توانید لازانیا با مرغ را درون قابلمه نیز درست کنید. برای این کار نیز باید ورقه های لازانیا را درون یک قابلمه روی هم قرار دهید و در آخر آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا پنیر آن کاملاً آب گردد. گفتنی است که لازانیا درون فر بیشتر کریسپی و برشته می گردد.
  4. افزودن پنیر گودا در بین ورقه های لازانیا اختیاری است. اما ترکیب پنیر پیتزا و پنیر گودا طعم بی نظیری به لازانیا خواهد بخشید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده می کنید، طرز تهیه لازانیا با مرغ بسیار آسان بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. اگر مواد اولیه آن را در دسترس داشته باشید به راحتی می توانید آن را در کمتر از یک ساعت تهیه کنید. بعلاوه در صورتی که فر در دسترس نبود می توانید این غذای مجذوب کننده را درون قابلمه و روی گاز تهیه کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه لازانیا با مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا با مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید