مبل کبریول (Cabriole) را چطور در خانه استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ آپ، مبل کبریول (Cabriole یا Cabriolet) به معنای مبلی است که پایه آن به سمت خارج انحنا داشته باشد و ته آن حالت پنجه شیر باشد. از طرفی هم عده ای عقیده دارند که این واژه از پرشی در پایکوبی باله گرفته شده که پاها در پرش به سمت بالا، به طرف بیرون خم شده و سپس به هم زده می شوند. این چنین نامگذاری برای یک مبل بسیار هنرمندانه است.

مبل کبریول (Cabriole) را چطور در خانه استفاده کنیم؟

مبل کابریول یا کبریول در اوایل قرن 18 معروف شد زمانی که برای ملکه Anne انگلیس، لویی پانزدهم فرانسه و چیپندل، طراح مشهور انگلیسی ساخته شد. از آن موقع تا به امروز مبل کبریل با پایه های خمیده به سمت بیرون و بدنه چوبی واضح و تعیین فراوری می گردد. همانطور که می دانید مردم انگلستان به حفظ اصالت هر چیزی اهمیت زیادی می دهند. در ادامه با ویژگی های این مبلمان و نحوه چیدمان آن در منزل بیشتر آشنا خواهید شد.

ویژگی های مبل کبریول یا کابریول

مبل کابریول با پایه های خمیده شناخته می گردد که قسمت بالایی به سمت بیرون و قسمت پایینی پایه به سمت داخل انحنا دارد و همه هم به همین اندازه انحنا داشته و هیچ تفاوتی ندارند. در ضمن دسته و پشتی مبل هم هم ارتفاع هستند. با تماشا چنین تعییناتی می توانید مطمئن باشید که مبل کبریل دارید.

مبلمان کبریل در اوایل قرن 18 مد شد که به عقیده بعضی افراد در فرانسه، انگلستان و هلند به معروفیت رسید اما عده ای معتقدند قبل از آن در چین و یونان ساخته شده بوده و این اثر هنری سابقه طولانی تر دارد. با این حال نام لرد فیلیپ استانهوف از چسترفیلد را به عنوان مخترع مبلمان کبریول در نظر گرفته اند.

مبل کبریل با فریم چوبی تعیین و بدون پوشش، قسمت پشتی و دستی پیوسته، پایه های انحنادار در قسمت بالایی و پایینی و بدون کوسن شناخته می گردد. هنوز هم این مبلمان بسیار ارزشمند بوده و برای دکوراسیون منزل استفاده می نمایند. در ایران هم به قیمت بسیار بالایی فروخته می گردد.

از انواع مبل کلاسیک که راحتی بسیار بالایی دارد و فقط جنبه تزیینی و دکوری ندارد، می توان به مدل کبریول اشاره نمود. این مدل مبلمان برای خانه هایی با سبک مدرن تا کلاسیک و روستیک بسیار مناسب است و تقریبا می توانید برای هر نوع سبکی به کار ببرید.

نمونه های اصلی مبل کابریول دو نفره هستند ولی امروزه مدل های سه نفره هم ساخته می شوند. مبل کبریول هیچ قسمت پوشیده ای ندارد ولی امروزه قسمت دستی آن را با پارچه های فاخر می پوشانند و پایه مبل را باز می گذارند. اگر قصد خرید چنین مبلی دارید از رومبلی بلند استفاده نکنید تا زیبایی پایه ها از بین نرود.

مبلمان کابریول در بیشترین حالت 2.2 متر طول دارد و حداقل طول آن 1.5 متر است. امروزه علاوه بر مدل استاندارد اولیه، مدل های تخت شو یا کانورتیبل کابریول هم ساخته شده اند تا سلیقه طیف بیشتری از نسل امروزی را پوشش دهند. دسته مبلمان هم از لحاظ نوع طراحی و ارتفاع به گونه ای طراحی شده که راحتی و آسایش زیادی به همراه داشته باشد.

فریم اصیل مبلمان کبریل از چوب راش و بلوط است اما امروزه برای کاهش قیمت بسیار زیاد این مبل فریم های استیل، پلاستیک، تخته های لمینتی یا ترکیبی از این موارد را استفاده می نمایند. بافت داخلی نمونه های سفارشی این مبلمان با موی خوک یا اسب پر شده اند که بسیار نرم و راحت هستند اما در نمونه های فراوری عمده و غیر سفارشی، از پلی استیل به دور فوم استفاده می نمایند.

جنس کوسن های مبل کبریول از فوم پلی استر تا فیبر پلی استر، کتان، لاتکس یا کتان پیچیده شده دور فنر فرق دارد. با این حال این مبلمان به گونه ای طراحی شده اند که نیازی به کوسن ندارند.

برای پارچه رومبلی کابریول هم توصیه می کنیم به سراغ فیبرهای طبیعی مثل پشم و نایلون بروید با این حال کتان، استات، رایون و پلی استر هم خصوصیات بسیار خوبی دارند و مناسب هستند.

اگر در پی مبلی هستید که بخش چوبی آن حکاکی شده باشد و به خوبی دیده گردد، طراحی زیبا و ساختاری نرم و راحت برای آن در نظر گرفته شده باشد و در عین حال فرم رسمی و تشریفاتی خود را هم حفظ کند، مبل کبریول برترین گزینه است.

شیوه چیدمان مبلمان کابریول

مبلمان کابریول به علت اینکه بیشتر به سبک کلاسیک شباهت دارد برای خانه های بزرگ مناسب است. بعضی افراد حتی برای خانه های کوچک هم ترجیح می دهند از مبل کبریول استفاده نمایند که در این صورت چیدن سایر وسایل تزیینی سخت خواهد بود.

در چیدن این مبل ها فاصله مناسب را رعایت کنید تا هم رفت و آمد بین مبلمان راحتتر باشد و هم اینکه زیبایی آنها بیشتر به چشم بیاید. نقطه کانونی انتخاب کنید و سپس مبل را بچینید. به عنوان مثال بعضی افراد دیوارهایی که تابلوهای هنری دارند و بعضی دیگر کنار شومینه را ترجیح می دهند.

اطراف این مبلمان را تا می توانید با وسایل تزیینی، چراغ های ایستاده لوکس و جایگاه های لاکچری، مجسمه های خاص و تندیس تزیین کنید. مبلمان کبریول باید رنگی متناسب با فرش یا هر نوع کفپوش دیگری که انتخاب نموده اید به همراه تناسب کامل با رنگ پرده منزل باشد. معمولا رنگ های طلایی یا قهوه ای با رگه های طلایی برترین رنگ برای ست کردن هستند.

منبع: اتاق

به "مبل کبریول (Cabriole) را چطور در خانه استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبل کبریول (Cabriole) را چطور در خانه استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید