10 شایعه در خصوص آنفولانزا

به گزارش وبلاگ آپ، اگر تا به حال بیماری آنفولانزا گرفته باشید، می دانید که تا چه میزان می تواند شما را مریض کند. بعضی از توصیه های دوستان و خانواده ها در خصوص اجتناب و یا مقابله با آنفولانزا، ممکن است اشتباه باشد. به نظر می رسد که مشاوره های بدی در خصوص مقابله با آنفلوآنزا و واکسن آنفولانزا وجود دارد.

10 شایعه در خصوص آنفولانزا

در ادامه به 10 مورد از این شایعه ها می پردازیم:

شایعه اول: شما می توانید از واکسن، آنفولانزا بگیرید

واکسن آنفولانزا از یک ویروس غیر فعال ساخته شده است که نمی تواند عفونت را انتقال دهد. بنابراین افرادی که پس از واکسیناسیون آنفولانزا بیمار می شوند، در هر حال در معرض بیماری بودند. یک هفته یا دو هفته طول می کشد تا واکسن اثر کند. اما مردم تصور می نمایند که به دلیل بیمار شدن بعد از واکسیناسیون، واکسن آنفلانزا دلیل بیماری آنها بوده است.

شایعه دوم: افراد سالم احتیاجی به واکسیناسیون ندارند

در حالی که واکسن آنفولانزا برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن اهمیت دارد، هرکسی - حتی افراد سالم هم می تواند از مزایای واکسیناسیون استفاده نمایند. در حال حاضر CDC توصیه می نماید که هر فردی که بیش از 6 ماه سن دارد و بعلاوه زنان باردار، باید سالانه علیه آنفلوانزا واکسیناسیون شوند.

شایعه سوم: زدن واکسن آنفولانزا تمام کاری است که شما باید انجام دهید تا از خود در برابر آنفولانزا محافظت کنید.

علاوه بر واکسن زدن، تعدادی مراحل جود دارد که می توانید با انجام آنها از خود در طول فصل ابتلا به آنفلوآنزا محافظت کنید. از تماس با افرادی که آنفولانزا دارند اجتناب کنید، دست های خود را به طور مرتب بشویید و اگر قبل از اینکه واکسن آنفولانزا بزنید، در معرض آنفلوآنزا قرار گیرید، داروهای ضد ویروسی مصرف کنید.

شایعه چهارم: آنفولانزا تنها یک سرماخوردگی بد است

آنفلوآنزا ممکن است علایم بد سرماخوردگی را داشته باشد مانند گلودرد، آبریزش بینی، عطسه، خفگی و سرفه، اما تنها در ایالات متحده، هر ساله به دلیل آنفولانزا 36000 نفر می میرند و بیش از 200000 نفر در هر سال بستری می شوند. طبق مراکز کنترل بیماری (CDC)، در طول فصل بیماری آنفلوآنزای در سال 18/2017، فعالیت آنفولانزا در سراسر اکثریت کشور ها، با ویروس های A (H3N2) که تا کنون غالب است، افزایش یافته است. ویروس آنفولانزایA(H3N2) با بستری شدن و مرگ و میر در بیماران 65 سال و بالاتر و بعلاوه بچه ها مرتبط بوده است. زدن واکسن آنفولانزا هنوز زیاد دیر نیست. حتی اگر از شما در برابر ابتلا به آنفولانزا محافظت نکند، اما می تواند احتمال بوجود آمدن علائم شدید را کاهش دهد.

شایعه پنجم: اگر احساس خوبی دارید، نمی توانید آنفولانزا را انتقال دهید

در واقع، 20 تا 30 درصد افرادی که در بدنشان ویروس آنفولانزا دارند، هیچ علائمی ندارند.

شایعه ششم: احتیاجی نیست هرسال واکسن آنفولانزا بزنید

ویروس آنفلوآنزا هر سال تغییر می نماید (جهش می یابد). بنابراین واکسیناسیون سالانه اهمیت دارد تا اطمینان حاصل گردد که به ویروس های تازه نیز ایمن هستید.

شایعه هفتم: شما می توانید به وسیله بیرون رفتن در هوای سرد بدون لباس گرم، با موهای مرطوب یا نشستن در کنار یک پنجره باز در هوای سرد، آنفلانزا بگیرید.

تنها راه گرفتن آنفلوانزا، قرار گرفتن در معرض ویروس آنفلوآنزا است. فصل آنفولانزا با آب و هوای سرد همراه است. بنابراین مردم اغلب آنفولانزا را با محیط های سرد و کثیف مرتبط می دانند. اما، هیچ رابطه ای بین این دو جود ندارد.

شایعه هشتم: اگر زیاد بخوری، بدتر می شوی

اگر شما آنفولانزا (یا سرماخوردگی) و تب داشته باشید، به مایعات بیشتری احتیاج دارید. دلایل کمی برای افزایش یا کاهش مقدار مصرف شما وجود دارد. اگرچه ممکن است اشتها نداشته باشید، اما گرسنگی شما را ضعیف می نماید و تغذیه ضعیف به شما یاری نخواهد کرد.

شایعه نهم: سوپ مرغ، سرماخوردگی شما را زودتر خوب می نماید

مایعات داغ می توانند یک گلو درد را تسکین دهد و مایعات بیشتری را برای بدن ما فراهم نمایند. اما سوپ مرغ هیچ ویژگی خاصی ندارد که بتواند به مبارزه با آنفولانزا یاری کند.

شایعه دهم: اگر تب بالایی دارید با آنفولانزایی که بیش از یک روز یا دو روز به جای مانده است، آنتی بیوتیک ها ممکن است لازم باشند.

آنتی بیوتیک ها در برابر باکتری ها به خوبی کار می نمایند اما برای عفونت ویروسی مانند آنفولانزا موثر نیستند. اما اگر همراه با ویروس آنفولانزا، دچار عفونت های باکتریایی نیز شدید و حالتان رو به وخیم تر شدن بود، بنابراین چکاپ به وسیله دکتر می تواند ایده خوبی باشد.

آنفولانزا یک نمونه خوبی از این است که چگونه شایعه های پزشکی می توانند سر راه مراقبت های پزشکی خوب قرار بگیرند. هنگامی که فصل آنفولانزا است، مراحل لازم را برای سالم ماندن نگه دارید. این شامل جدایی واقعی از شایعه ها است.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu

به "10 شایعه در خصوص آنفولانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شایعه در خصوص آنفولانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید