2600 میلیارد تومان خسارت صنعت تخم مرغ در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ آپ، رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت:با گذشت 121 روز از مشخص قیمت نو برای تخم مرغ تا کنون 2600 میلیارد تومان خسارت به صنعت تخم مرغ استان وارد شده است.

2600 میلیارد تومان خسارت صنعت تخم مرغ در خراسان رضوی

سید حسین موسوی نژاد رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: روزانه بیش از 400 تن تخم مرغ در استان فراوری می گردد،در حال حاضر از 11 میلیون ظرفیت موجود در مرغداری های استان تنها ظرفیت فراوری هشت میلیون تخم مرغ فعال است.

او اضافه نمود:در پنج ماهه ابتدای امسال2 میلیون و 350 هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که این اندازه در سال گذشته یک میلیون و 900 هزار قطعه بود.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به وعده ای که به فراوریکنندگان مبنی بر بازنگری در قیمت تخم مرغ از ابتدای شهریور ماه داده شده، ناچار از حمایت از این برنامه ریزی شده ایم، اما متاسفانه این وعده اجرایی نشده است.

موسوی نژاد با تاکید بر اینکه مشخص یک نرخ عادلانه علاوه بر حفظ فراوری تخم مرغ در درازمدت از زیان مصرف کننده نیز جلوگیری می نماید، اعلام کرد: اگر در قیمت گذاری تخم مرغ بازنگری نگردد تا 2 ماه دیگر کاهش جوجه ریزی در استان را شاهد خواهیم بود.

او توضیح داد:حذف گله مرغ تخم گذار زیان بسیار سنگینی برای فراوریکننده به همراه دارد، زیرا هزینه یک مرغ برای فراوریکننده روزانه 160 هزار تومان است که در صورت کشتار آن تنها 20 هزار تومان عایدش می گردد. بعلاوه یک سالن با ظرفیت 10 هزار مرغ حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان زیان می بیند، اما فراوریکننده به امید زیان کمتر چند ماه صبر می نماید تا وعده ها اجرایی گردد؛ در غیر این صورت گله مولد و در حال فراوری خود را حذف می نماید.

وبلاگ آپ خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "2600 میلیارد تومان خسارت صنعت تخم مرغ در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2600 میلیارد تومان خسارت صنعت تخم مرغ در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید