معاون وزیر صمت: قیمت خودرو 30 تا 70 درصد افزایش خواهد یافت

به گزارش وبلاگ آپ، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عرضه 400 میلیون دستگاه خودرو در سامانه یکپارچه، تقاضای سفته بازی را به شدت کاهش خواهد داد و تقاضا ها به تدریج واقعی خواهد شد.

معاون وزیر صمت: قیمت خودرو 30 تا 70 درصد افزایش خواهد یافت

به گزارش ایرنا، منوچهر منطقی امروز سه شنبه در نشست خبری اضافه نمود: وزارت صمت با اجرای طرح فروش یکپارچه و دیگر برنامه ها، به تدریج در حال کاهش تقاضای غیرواقعی خودرو است.

وی گفت: در امسال نسبت به 1400، شاهد افزایش 30 درصدی عرضه خودرو بودیم و یک میلیون و 260 هزار دستگاه خودرو عرضه شد.

منطقی ادامه داد: با احتساب خودرو های تکمیل شده کف پارکینگ خودروسازان، جمع عرضه در امسال به بیش از یک میلیون و 400 هزار دستگاه رسید.

وی اعلام کرد: امروز در حال حرکت به سمت تقاضای واقعی خودرو هستیم و در سال 1403 به عرضه و تقاضای واقعی خواهیم رسید.

احتمال افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در ادامه با اشاره به ورود مجدد شورای رقابت به بحث قیمت گذاری خودرو گفت: با توجه به شرایط فعلی خودرو و تقاضای بیشتر آن در مقایسه با عرضه، از نظر شورای رقابت خودرو دارایی بازار انحصاری است و به همین منظور در مقوله قیمت گذاری آن ورود می نماید.

وی بیان داشت: شورای رقابت در این زمینه مبنای کار را سازمان حمایت قرار می دهد و قیمت های پیشنهادی سازمان حمایت را (که آن هم بر مبنای صورت های مالی شرکت ها است) دریافت و مصوب می نماید.

منطقی اعلام کرد: بر این اساس اگر افزایش در قیمت خودرو ها داشته باشیم بر مبنای صورت های مالی شرکت های تولیدکننده است و شورای رقابت این قیمت ها را صحت سنجی می نماید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از سال 99 قیمت کارخانه ای خودرو ها تغییری نداشته و با توجه به تورم موجود به احتمال زیاد بین 30 تا 70 درصد افزایش قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود. در این راستا محاسبات در انتهای فروردین ماه انجام خواهد شد و در نهایت قیمت های نو اعلام می گردد.

منبع: فرارو

به "معاون وزیر صمت: قیمت خودرو 30 تا 70 درصد افزایش خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر صمت: قیمت خودرو 30 تا 70 درصد افزایش خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید