ادبیات

سریال میلدرد پیرس با بازی کیت وینسلت

برای دومین بار، رمان جیمز ام. کین مورد اقتباس قرار گرفته است. نخستین بار، از روی رمان، فیلمی در سال 1945 ساخته شد که جوآن کراوفورد در آن نقش آفرینی کرد و برای انتخابش اسکار برترین هنرپیشه زن را از آن خود نمود. نسخه کنونی، مینی سریالی 5 قسمتی برای شبکه HBO است...

17 آذر 1401

فصل نو جایزه نوبل از راه رسید ، برندگان از دوشنبه معرفی می شوند

فصل جایزه نوبل یک بار دیگر از راه رسید. هر سال در ماه اکتبر، کمیته هایی در سوئد و نروژ برندگان جوایز مختلفی را در زمینه های علوم، ادبیات، اقتصاد و بعلاوه صلح را معرفی می نمایند و در مجموع شش جایزه اهدا خواهد شد.

9 مهر 1401

طرز تهیه نان تافتون خانگی ساده و سریع

در گذشته درست کردن نان در خانه مرسوم بوده و اغلب خانم های خانه در کنار تنور به نان پزی مشغول بودند اما امروزه درست کردن نان در منزل به عنوان تفریح و گاهی برای تقویت روحیه کار گروهی بچه ها انجام می گردد. این روزها حتی بسیاری از افراد ترجیح می دهند در منزل...

15 شهریور 1401

انتشار سومین مجموعه شعر آنژیلا عطایی

به گزارش خبرنگاران ، پرهیب سومین مجموعه شعر آنژیلا عطایی است که از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است. این مجموعه شامل 42 شعر منتخب از بین سروده های این شاعر است که طی سال های 1395 تا 1400 نوشته شده اند.

14 خرداد 1401

طنین ساعت تاریخی کاخ گلستان پس از یک قرن سکوت

ساعت تاریخی کاخ گلستان پس از سال ها خاموشی مجددا به کار افتاد و صدای ناقوس آن در تهران پیچید. این ساعت هدیه ملکه انگلستان به ناصرالدین شاه بود .

18 اردیبهشت 1401

شروع ثبت نام برای دریافت بن خرید کتاب از امروز

ثبت نام برای دریافت بن اعتباری خرید کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از امروز شروع می گردد.

15 اردیبهشت 1401

تور مجازی دره فواره ها ؛ مرواریدی در دل آتشفشان های کامچاتکا

دره فواره ها جاذبه ای بکر و دیدنی در سرزمین آتش فشانی کامچاتکا است که در این مطلب، به وسیله تور مجازی به آن سفر خواهیم کرد.

9 اردیبهشت 1401

چطور در کشورهای مختلف مؤدبانه رفتار کنیم

آداب احترام در کشورهای مختلفآداب احترام در کشورهای مختلف فرق دارد. اگر شما آدمی اهل سفر هستید و تا به امروز سفرهای بسیاری انجام داده اید، به احتمال زیاد می دانید که آداب و رسوم از یک فرهنگ به فرهنگی دیگر فرق دارد. رفتاری که در یک کشور عادی است ممکن است...

12 اسفند 1400

10 مقصد آسیایی که پیش از مرگ باید دید

آسیا سهم عظیمی در شهرهای مدرن، تاریخی و فرهنگی در کل دنیا دارد و بسیاری از شهرهای آن از مهمترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی 10 مقصد آسیایی که باید پیش از مرگ دید بپردازیم.

27 بهمن 1400

آثار تازه پروین پناهی در بازار نشر

تهران (پانا) - چی شد، چی نشد و قصه های دیگر و پریچه و درّه پولک غول دو کتاب تازه پروین پناهی است که به وسیله انتشارات قصه و داستان وارد بازار نشر کتاب کودک شده است.

11 دی 1400

تاکید بر برگزاری هفته های فرهنگی ایران و پاکستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر پاکستان در تهران بر برگزاری هفته های فرهنگی در شهرهای بزرگ ایران و پاکستان تاکید کرد.

10 دی 1400

خانه کودکی فروغ خانه موزه می شود

به گزارش خبرنگاران، با توجه به اقدام شهرداری منطقه 11 در تملک خانه پدری فروغ فرخزاد که 22 مهر ماه به نتیجه رسید، این ملک به زودی و طی چند هفته آینده به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران سپرده می شود.

18 آبان 1400

ارسال بیش از 3000 اثر ادبی به جشنواره سراسری شوق مهارت در لرستان

خبرنگاران/لرستان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان از ارسال بیش از 3000 اثر ادبی به جشنواره سراسری شوق مهارت در استان اطلاع داد.

2 آبان 1400

9 کتاب برتر درباره انتقام گرفتن

در آغاز، خداوند آسمان ها و زمین را خلق کرد. سپس انسان را. شاید اگر می دانست در ادامه قرار است چه اتفاقی بیفتد، این کار را نمی کرد. خلاصه آدام و حوا خرابکاری کردند، خدا عصبانی شد و پروژه سقوط بشریت را کلید زد. با این کار، او مفهوم انتقام را به وجود آورد.

27 شهریور 1400

دو قطعه از موسیقی متن فیلم تلماسه Dune ساخته هانس زیمر منتشر شد

دنی ویلنوو، کارگردان فیلم های مشهور سیکاریو و تیغ نورد 2049 یا Blade Runner 2049 با فیلم تلماسه یا Dune دست به ریسک بزرگی زده است. اقتباس قبلی رمان علمی تخیلی تلماسه، نوشته فرانک هربرت، کارگردان بزرگی داشت: دیوید لینچ. اما راستش را بخواهید فیلم اقتباس خوبی، چه از...

15 مرداد 1400

برگزیدگان بخش بزرگسال ششمین دوره جشنواره خاتم معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران ؛ بیانیه هیات داوران بخش بزرگسال ششمین دوره جشنواره خاتم به شرح زیر است:

29 خرداد 1400

انتشار رمان هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا با همکاری لوییس پنی نویسنده مشهور نخستین رمانش را منتشر می کند.

7 فروردین 1400

زبان فارسی برای دانستن تاریخ بوسنی و هرزگوین بسیار مهم است

به گزارش خبرنگاران، نشست رونمایی از کتاب تاریخ شعرای پارسی گوی بوسنی و هرزگوین و نگاهی به آثار ایرانی ترجمه شده در این کشور به اهتمام بخش بین الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران و با حضور امیرحسین نوری (رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرز...

6 اسفند 1399

رقابت نرگس مست در جشنواره فیلم فولکلور هند

تهران (پانا) - فیلم سینمایی نرگس مست در بخش رقابتی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فولکلور در شهر کرالا هندوستان حضور دارد.

21 بهمن 1399

گزیده ای از زیباترین اشعار عباس کیارستمی

عباس کیارستمی شعر را با زبان سینما سرود و شعرش پر از تصویرهای خیال انگیز و زنده است. گلچین زیباترین اشعار کیارستمی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

25 آذر 1399
تعداد: (25)