10 قدم برای نظم دهی به آشپزخانه کوچک

به گزارش وبلاگ آپ، اگر آشپزخانه ای کوچک دارید حتما با مشکل کمبود فضا برای لوازم آشپزخانه روبرو بوده اید. مسئله ای که لذت آشپزی را برای شما کاهش می دهد.

10 قدم برای نظم دهی به آشپزخانه کوچک

آشپزخانه ای پر از لوازم و ظروف اضافی می تواند منبعی برای ناراحتی و کلافگی شما باشد، به ویژه اگر فضای محدودی داشته باشید. با این حال، نظم دهی به آشپزخانه کوچک یکی از راه های باز کردن فضا به شمار می رود.

عناوین مطلب

  • مراحل نظم دهی به آشپزخانه کوچک
    • 1. یک نگاه کلی به آشپزخانه
    • 2. دسته بندی
    • 3. بخشش
    • 4. ابزارهای یاریی
    • 5. طبقه روی دیوار
    • 6. ظروف شیشه ای
    • 7. چندکاره ها
    • 8. استفاده از گاز
    • 9. درهای کابینت
    • 10. آب چکان
    • بعلاوه بخوانید:

با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه بمانید تا بتوانید در چند مرحله فضای پخت و پز خود را بهینه سازی کنید و آشپزخانه را به یک فضای کاربردی و لذت بخش تبدیل کنید.

مراحل نظم دهی به آشپزخانه کوچک

1. یک نگاه کلی به آشپزخانه

به کابینت ها نگاهی اجمالی بیندازید و با خالی کردن کابینت های شلوغ آغاز کنید. این کار به شما یاری می نماید تا ببینید چه چیزهایی دارید و به چه چیزهایی احتیاج ندارید.

2. دسته بندی

اقلام خود را دسته بندی کنید و هر کدام که شکسته، منقضی شده یا مدت زمان زیادی است که از آن استفاده ننموده اید، دور بریزید.

3. بخشش

اقلامی را که در شرایط خوبی هستند، اما دیگر به آن ها احتیاج ندارید اهدا کنید. با این کار نه تنها به کسانی که به آن اقلام احتیاج دارند یاری نموده اید بلکه قدمی مهم برای نظم دهی به آشپزخانه کوچک خود برداشته اید.

4. ابزارهای یاریی

از نظم دهنده ها و جداسازها (ارگانیزرها) بهره ببرید تا وسایلی کوچک مانند قاشق و چنگال، وسایل مقدار گیری و کف گیر و ملاقه ها را سازمان دهی کنید.

5. طبقه روی دیوار

با استفاده از نصب طبقه روی دیوارهایی که کابینت ندارند، می توانید از فضاهای خالی روی آن دیوارها بهره ببرید و فضای بیشتری برای ذخیره سازی ایجاد کنید.

6. ظروف شیشه ای

از ظروف شیشه ای برای نگهداری موادی مثل چای و قند و شکر، ماکارونی و باقی اقلام مورد استفاده روزانه بهره ببرید. این کار به شما یاری می نماید تا ببینید کدام یک از آنها رو به اتمام است و احتیاج به نگهداری مواد غذایی زیاد درون کابینت ها نداشته باشید.

7. چندکاره ها

به جای چند ابزار مختلف از وسایل چند منظوره آشپزخانه مانند غذاساز یا مخلوط کن بهره ببرید تا فضای بیشتری برای شما باقی بماند.

8. استفاده از گاز

ماهیتابه و قابلمه ای که بیشترین استفاده را برای شما دارند برای نظم دهی به آشپزخانه کوچک خود، بعد از هر بار مصرف بشویید و خشک کنید و روی گاز بگذارید.

9. درهای کابینت

از داخل درهای کابینت برای آویزان کردن اقلام کوچکی مثل دستمال های آشپزخانه بهره ببرید.

10. آب چکان

استفاده از آبچکانی که بالای سینک شما باشد، می تواند برترین راه برای نظم دهی به آشپزخانه کوچک شما باشد. ظروف مورد استفاده دائمی را روی آبچکان باقی بگذارید و از قلاب برای آویختن لیوان ها از آبچکان بهره ببرید.

در نهایت، به دسته بندی منظم آشپزخانه عادت کنید و جلوی پر شدن فضا با اقلام غیرضروری را بگیرید.

با پیروی از این راهکارهای ساده، می توانید آشپزخانه کوچک خود را به یک فضای کاربردی و منظم تبدیل کنید که آشپزی را برای شما راحت و لذتبخش سازد.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای نظافت یخچال را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "10 قدم برای نظم دهی به آشپزخانه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 قدم برای نظم دهی به آشپزخانه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید